Helgen i korthet

Då var det söndag igen. Visserligen bara förmiddag, men ändå. Helgen har än så länge varit helt ok. När jag kom hem i fredags hade paketet från bokus kommit, det innehöll bland annat Twilight och New Moon av Stephanie Meyer. Jag har "bara" hunnit läsa klart den första boken, jag vet inte om jag skulle kalla den fantastisk men det var definitivt svårt att slita sig från den. Självklart fanns det en del detaljer som inte var med i filmen men jag tycker ändå att det filmen fick med mycket. Det är inte som i Harry Potter då de i princip har tagit bort 95% av allt som händer.

I går, lördag, var det ju lite jobb som gällde. Det var bara två lektioner vilket betydde att jag hade tre timmar lunch som i sin tur betydde att jag kunde äta hemma. Eftersom det var extremt halt så gick jag till och från stallet så det blev ju en del motion ändå (25 minx4).
Annars så hände det väl inte så mycket... Nogges mun svullnade upp igen..creepy att inte ens veterinärerna kan svara på vad det är. Men vi jobbar på det.
På tal om Nogge så har jag inte pysslat med eller kört honom på evigheter. Det är inte klokt hur tom man känner sig när man inte har någon häst. Visst, jag får inte hästabstinens på grund av att jag aldrig ser hästar, men jag jobbar ju för det mesta endast två dagar i veckan och det är ju just ett jobb. 
Jag har mockabstinens också, eftersom det inte ingår i mina arbetsuppgifter. Jag känner också att jag har tappat nästan all den lilla hästkänsla (eller vad man ska kalla det) jag hade. De få gånger jag faktiskt gör något i hästväg känns det inte alls lika naturligt, och visst är det synd. För ska inte en person som lär ut faktiskt kunna sina saker?

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback