Ett under har skett

Jag har inte köpt jeans sedan...Augusti 2007? Eller, det var inte ens jag som köpte dem utan mamma..Senast jag köpte ett par för egna var nog i oktober 2006. Så ja, det var dags.
Pappa skulle köpa mjölk och jag behövde övningsköra lite i den nyfallna snön så vi åkte till City Gross och jag passade på att gå ner till outleten. Har ju bara varit där en gång innan, då den precis öppnade. Jag trodde att det skulle vara tomt på folk men inte alls.
Så, jag kollade runt lite och provade en del. Jag är helt lost när det gäller jeans! Det är så svårt. jag ville ju ha ett par "perfekt" denimblå med smala eller raka ben. Det svåraste är ju det här med storlekar. Inte nog med att det varierar mellan märken och modeller, jag har förmodligen alla storlekar representerade i min garderob. Iallafall, till slut tackade jag ja till hjälp av en tjej som jobbade där (jag vet att det är det bästa, men det är ju pinsamt, haha). Först blev jag lite skeptisk då hon trodde att jag hade storlek 27". Jag tror aldrig att jag har ägt ett par tjugosjuor i hela mitt liv, tyvärr. Iallafall, först provade jag ett par jättersöta lite ljusare blå jeans men de var så *pip* låga så tyvärr, det funkade inte.
Andra modellen var mycket bättre, och de jag gick ifrån affären med. High Binky från miss Sixty, lite mörkare, lagom ben och lagom midja. Tycker inte att de var särskilt höga trots namnet. Å andra sidan hade jag ett par väldigt höga jeans på mig innan (grå Cheap Monday om någon undrar). Jag köpte även en lite längre tisha. Det går alltid åt.

Förlåt för flummigt inlägg, jag är trött och lite småstressad. Jag orkar inte ens läsa igenom inlägget.

Kommentarer
Postat av: lethal_smile

Nytt år, nytt liv, nya löften och ny blogg :P hoppas du tittar förbi någon gång ;)


Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback