Värme, var är du?

Ullstrumpbyxor, t-shirt, strumpor, fleecebyxor, fleecetröja, raggsockar, jeans, hoodtröja, vinterkängor, soft shelljacka, "snöhandskar" och mössa. Hur *** lyckas jag frysa halvt ihjäl? Det var inte frågan om att det var lite kyligt eller jag frös, det var helt olidligt! Hur klarar sig folket i norrland om jag inte ens kan vara utomhus när det är -4 grader?

Som ni kanske förstod på outfiten så har jag varit i stallet och kört (annars hade jag väl bara haft strumpbyxor och tygskor, i bästa fall jeans med långkalsonger).
Jag frös inte till en början, i och för sig kan det bero på att jag fick gå runt i hagen och förtvivlat försöka få tag på Nogge. Jag vet inte vad det tog till honom, eller hans små shettistjejer heller. Manda var värsta fientlig, eller hon såg iallafall sur ut, men hon kom fram och ville gärna bli kliad bakom örat. Kanske ville hon bara inte att jag skulle ta med mig Nogge därifrån? Annars var de andra hästarna som plåster. Jag förstår inte varför ponnyer ska vara så krångliga (fast jag älskar ju dem för det också, såklart). Jag antar att jag är en ponny själv, envis som synden. För jag kunne ju till slut ta in Noggeboggs från hagen, eller hur?
Körningen gick super, bortsett från kylan då. Nogge var varken hyper eller extremt slö, allt gick helt enkelt perfekt.

Förresten är Nogge med på Corren24. Det var ju läger igår (liksom i morgon, jag kommer att jobba då) och Corren var där och filmade. För de som inte vet är ju Nogge en liten fux, fast i detta klipp är han faktiskt den största av ponnyerna.
http://www.corren.se/24corren/spelare.html (Klippet börjar straxt efter 6:00. Mycket möjligt att klippet bara är tillgängligt idag.)

Ha en trevlig onsdagkväll!

Kommentarer
Postat av: JOANNA

letar också efter värmen!!

Postat av: Nikki

sv: ja elle hur älskar rosa! <3

2009-02-18 @ 20:26:41
URL: http://baranikkis.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback