Idiot-Lovisa

Jag är ju helt otroligt dum i huvudet! Bara för att jag har sovmorgon betyder det inte att jag funkar bättre. Jag hade just klivit av tåget i Linköping då jag kom på att jag hade glömt skåpsnyckeln. Eftersom jag hellre missar en lektion än kommer till tre lektioner utan böcker så var det bara att vända hem igen, som tur är hade mitt "hemtåg" inte gått än.

För att inlägget inte ska bli alltför tråkigt kan ni få receptet på min favorit paniklunch, pannkakor!

Blåbärspankisar à la Lovisa (ca. 5 stycken)
1 ägg
0,75 dl dinkelmjöl
0,25 dl grahamsmjöl
2 dl mjölk av valfri sort
lite smält smör (för att de inte ska bränna fast i stekpannan, jag vet inte hur det funkar med t.ex. olivolja. kanske ska jag våga testa med det?)
Blåbär!

Serveras med varma hallon, jag brukar blanda med någon tesked honung för att det ska bli lite sötare.

Jag brukar bli lite "crazy" med blåbären vilket resulterar i pannkakor som håller ihop lite sämre , men det är gott. Man skulle ju annars kunna blanda ner de där extra blåbären emd hallonen.
Jag tycker inte att det finns några direkta grönsaker (grönsaker för mig även vissa frukter, stenfrukter och allt vad det nu heter! Jag kan inte det där, men ni gurka, tomat, vitkål etc.). Har jag böngroddar hemma funkar det till, annars övertalar jag mig själv om att alla bär funkar lika bra.

Smakllig måltid!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback