Tio i fem PÅ MORGONEN!

Då var det tisdag igen, sovmorgon alltså. Inte för att jag hade tänkt sova särskilt mycket längre, halv sju lät som en bra tid för mitt hår att hinna självtorka tills det var dags att gå till tågen. Problemet var bara att klockan tio i fem fick jag ett SMS, TIO I FEM! Min första tanke var att det hade hänt något med någon, spattig och orolig som jag är. Jag lyckades iallafdall övertala mig själv om att det bara var reklam, eller något annat mindre oviktigt.
Fem minuter senare, då hör jag den där lilla Pingumusikslingan som jag har som meddelandesignal. Herregud, någon är verkligen angeläget att få tag på mig. Jag försökte iallafall ignorera det, men jag var seriöst livrädd för att det hade hänt något. Jag smög upp (eller nej, telefonen låg på byrån i hallen) och mötte pappa (han börjar väldigt tidigt på jobbet). Jag har talat om för honom att han inte får svara i min telefon när det ringer och att han inte får läsa SMS - eller ens kolla vem som har skickat det. Självklart kunde han inte motstå spänningen en tidig tisdagsmorgon utan talar om för mig att det var min teleoperatör. Alltså, jag har bloivit väckt tio i fem på morgonen för att min teleoperatör ville tala om för mig - genom två SMS -  att jag numera ringen för 1.99 kronor per minut. Vad är det här för idioti?

Egentligen är allt pappas fel, det var han som gjorde om mitt (eller rättare sagt hans) abonnemang till kontantkort för exakt en månad sedan. Tack pappa, glöm att jag tänker betala din telefonräkning när jag tar över världen.

Ha en trevlig dag och önska mig lycka till hos frisören senare idag!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback