Smått ska det vara!

Efter en tröttsam men kort skoldag tog jag en kort sväng på stan'. Eftersom pappa fyler år på måndag (Fyrtiofem! Herregud, han är ju jättegammal.) så var jag ju mer eller mindre tvungen till det.
Tre gånger varje år kommer problemet med födelsedagar och julafton där man måste komma på något bra att ge sina föräldrar. Ibland är det lätt men oftast har jag så dålig fantasi. Man vill ju ge något personligt, kul och bra. Samtidigt som det inte får kosta hur mycket som helst.
Hur som helst, i år blev det riktigt trist med en stor mugg och lite olika lyxigare chokladsorter. Det är absolut någonting som jag skulle vilja ha. Jag missbrukar té och mörk choklad är något utav det godaste jag vet. Pappa är väl inte lika extrem som jag men jag vet att han gillar det han med.
Muggen är helsvart. Stod och vägde mellan den och en annan av samma modell fast i vitt. Den ljusa färgen gjorde att den såg större ut men samtidigt blir det ju missfärgat på en gång så det blev den svarta. Det fanns öven stora, jättefina muggar med blommönster på, dock kändes de lite för tjejiga för li.

Så kommer vi till rubriken. I våras fick jag i samband med en tävling ett presentkort på en Ben & Jerry's-glass och otroligt nog hade jag inte löst ut det än. Det går ut den sista september så jag fick passa på när jag ändå var och köpte chokladen i affären där presentkortet gällde.
"Tyvärr" fanns det bara Strawberry Cheescake och Vanilj att välja på. Jag som var så sugen på choklad! Men jag har inte smakat den förstnämnda, åtmisntone inte B&J's så det ska bli spännande att se hur den smakar. Troligtvis kommer den att vara supergod. Om inte, då är burken fortfarande söt. Jag bara älskar allt i miniatyr!


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback