Ny kategori

Jag erkänner att det finns lägen där jag inte alltid avslutar det jag har tagit för mig... Det gäller teckningar och bilder jag gör i photoshop. Jag börjar, kreativiteten flödar ett tag och sedan slutar jag. Jag brukar inte alltid göra klart bilderna.
Det här är en typisk sådan bild, fast gjort i photoshop. Jag började göra ett porträtt av min mosters häst Dollar men har inte kommit mig för att avsluta den. Jag kan inte påstå att originalversionen är klar men nu på eftermiddagen fick jag inspiration till att snabbt fixa till de värsta småfelen, fixa man och pannlugg (det syns att jag inte orkade göra den "för hand") och la till lite stämmningsfull bakgrund. Mörker, regn och dimma döljer det mesta, ett tips i fall du inte blir riktigt nöjd med någon bild någon gång.

Här är iallafall resultatet. Under ser ni "den riktiga" bilden, inte klar som sagt.
Försök till porträtt av Dollar. 8 September 2008.


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback