Blomflugesvärm

Det har varit en typsik söndag. Grått, trist, ångestladdat och segt. Söndagar är ju igentligen rätt härliga om man tänker efter. Man är ledig, man har klarat av veckan och ja...ändå är det någontigt som får mig att ogilla söndagarna.

För att inte bli fast inne hela dagen gick jag bort och såg till hästarna på betet. De såg nöjda ut men det blir nog ändå skönt för dem att stallas in snart. Hagarna uppe vid stallet är visserligen inte lika roliga, men det är absolut bättre underlag när det är sådant här väder. Betet har redan börjat likna en sjö.
Sedan tog jag Vetarundan hem så sammanlagt gick jag väl en 75 minuters promenad. I vanliga fall brukar jag tycka att det är ganska så skönt att bara gå, lyssna på musik och tänka lite men idag blev jag ganska uttråkad. Dessutom var jag tvungen att passera flera blomflugesvärmar. Några stycken flugor gör mig ingen men när de är så pass många blir det faktiskt ganska äckligt.

Sju timmar kvar av denna vecka, gör det besta av dem! Tjo!


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback