Blogga järnet

Det får bli ett kort litet inlägg nu, har lite tid över (blir inte hämtad förrän om 25 minuter..säkert mer om jag känner Cissi rätt. Hihi).
Fast nu när jag sitter här inser jag att jag inte har något att srkiva om... Eller jo, jag kan ju ta upp det här med "rädda-Mantorp"-hysterin.
Det har väl alltid pågått en massa prat om att Mantorp behöver ett rejält ansiktslyft men nu när gymmet snart ska öppna fullkommligt väller det in planeringar och förslag som tas upp i tidningen. Det är faktiskt ganska intressant, i våras när jag var hos frisören kom vi in på ämnet vad som behövs i här. Jag stod fast vid att det förmodligen är omöjligt att få något att gå runt här medans Jennie hade flera förslag på vad som skulle kunna funka. Ju mer jag tänker på det börjar jag tro att hon har rätt.
Här om dagen diskuterade jag, mamma och pappa det här hemma och pappa tyckte att det skulle vara väldigt trevligt med något form av pub. Han tycker om att träffa nya människor men folk som han (och vi andra) känner bor ju oftast inte i Mantorp. Faktum är att vi inte umgås alls med någon här och jag kan tänka mig att det är lika dant för många nyinflyttade. Småbarnsfamiljer kanske skapar nya kontakter via dagis och liknande men de med skolbarn kanske inte har det på samma sätt. Dessutom vore det ju trevligt att kunna gå ut och äta utan att behöva åka tåg eller bil. Nu finns det visserligen en pizzeria i Mantorp men jag har bara ätit där en gång och ärligt talat är det inte riktigt ett sådant ställe jag menar. Ni vet, en lite enklare reastaurang dit man kan gå och till exempel äta lunch på söndagarna eller varför inte bara äta ute på en vardagskväll med sin familj om något speciellt har hänt.
Ett litet café vore också trevligt. Jag har inte fikat "ute" på evigheter.

Sedan vet man ju itne om idéer likande dessa skulle hålla i längden. Jag är säker på att ett café skulle vara väldigt välbesökt i början, men när nyhetens behag har lagt sig? Antingen blir det en jättehitt eller så glöms det bort.

Ha en bra dag!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback