Shrek The Third

Precis som de förgående filmerna är soundtracket fantastiskt, tyvärr är det något som fattas. Den vanliga Shrek-andan vi är så vana vid fattas. Det betyder inte att filmen är helt värdelös. Jag tycker även att den var mer våldsam än de två första.
Okej, nu ska jag sluta jämföra den med tidigare filmer. Den är rolig även om den tar ut svängarna lite för mycket ibland och blir vidrig. Till exempel tycker inte jag att en bebis som spyr ut ett grönt vattenfall känns så underhållande, men det är ju jag. Något som var roligt var Shreks besök på ett High School (eller en High School? Svårt det där med engelska ord i svenska texter.). Jag tycker det är otroligt underhållande med olika stereotyper.
Det snyggaste i filmen är helt klart Prince Charmings rosa benvärmare. Ge mig dem!
Skulle jag betygsätta filmen får den nog 3/5. Sevärd helt enkelt.



När jag ändå skriver i den här kategorin får jag väl ge ett litet musiktips också. Jag tror inte jag har tjatat om detta band i bloggen tidigare, eller? Bra tycker jag att de är iallafall.
http://www.myspace.com/midnighthourrock

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback