Presentshopping - igen!

För att variera lite blir "Prylgalen" dagens kategori även om jag bara har köpt en ynka present och det handlar om en del andra saker också.

Iallafall, eftersom jag var hemma igår blev det första skoldagen denna vecka och första lektionen var franska. Jag kan numera skryta med att jag har sett, lyssnat på och ställt en fråga till en äkta fransk mamma (som bara kunde några ord svenska). Status! Fick även tillbaka glosprovet och hör och häpna - jag fick 27. Inte så imponerande med tanke på att det var 50 glosor och fem meningar. Å andra sidan var 27 det högsta någon fick. Kanske klarar jag att undvika ett simpelt G iallafall. För jag vet ju att jag kan!
Sista lektionen (här hoppar vi) spenderades på Linköping bibliotek. Vi fick en guidad tur och efteråt hämtade jag ut mitt lånekort som jag duktigt nog hade registrerat igår. Tyvärr orkade jag inte stanna kvar för att låna något utan gick direkt till stan' och letade present till mamma.

Min pappa fyllde ju år för bara någon vecka sedan så det blir ju lite jobbigt när de fyller så tätt inpå varandra. Särskilt när man (läs jag, Lovisa) inte har några idéer. Mamma önskade sig en scarf, sa hon i förbifarten. Det jag lyckades få reda på var att den inte skulle vara stickad, gärna lila, mönstret spelade ingen roll och om det var kombinerat med vitt eller svart kvittade.
När jag väl kom till affärerna upptäckte jag att det var inte på långa vägar tillräckligt med information. Vilken sorts lila? Mörk? Ljus? Plommonfärgad? Lavendel? Det var absolut inte lätt... Jag tycker det är jättesvårt att veta vad min mamma gillar. Ibland tycker vi lika men lika ofta har vi helt olika åsikter. Till exempel, idag hittade jag en jättefin scarf på MQ.  Den var ganska mörk lila med bruna och orange blommor på. Det låter jättegrilligt och hemskt men den kan nog vara skitsnygg om man kombinerar den med rätt kläder (vilket jag aldrig skulle kunna) . Däremot tror jag att mamma skulle tycka tvärt om...
Till slut blev det att ännu en gång sponsra Lindex (köpte ju min bokpåse där förra måndagen). Den är lila, lite åt plommonhållet skulle jag vilja säga, och har vitt lite orientaliskt mönster. Personligen tycker jag kanske att det är lite mycket vitt...men jag hoppas verkligen mamma tycker att den är okej! Annars får hon väl byta. Eller så kan jag använda den åt henne. För fin är den!
(Och ni som tänker: Varför låsa sig till färgen lila? Ja, jag vill ju göra någonting rätt. Haha)

Sov gott!

Kommentarer
Postat av: Junitjej [Bloggarnas stegrace]

En sådan snygg blogg du har!

Postat av: Maria

sv: nää det hände inte mig, det är lugnt, det har varit fel på blogg.se hela dagen, riktigt irriterande:P

2008-10-07 @ 20:05:10
URL: http://aptitude.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback