Mineralsmink - igen

Igår kom mina efterlängtade prover från Everyday Minerals. Eftersom jag gillade TiKeis mineralfoundation hade jag ganska höga förhoppningar och av det lilla jag provade igår tror jag itne att jag behöver bli besviken.
De tre foundationer (jaja, konstig böjning) jag fick prover var Soft Butter Peach från den varma kategorin och Cool-Fair Medium och Cool-Multi-Tasking Neutral. Jag som alltid har trott att jag har haft väldigt kall hudton med mitt blonda hår, blå ögon och lättbrända hy blev smått förvånad när jag märkte att Soft Butter Peach funkade riktigt bra. Perfekt vet jag inte om den är, jag måste prova den i dagsljus först, men de andra var nästan för kalla.
Jag får se till att beställa fler prover, kan göra det i samma veva som jag gör en "riktig" beställning. För jag måste definitivt se till att skaffa fler produkter där ifrån!
Concealern jag valde är Mint Colour Corrector och jag kan redan nu säga att det är något av det mest fantastiska jag har provat. Visset känns det lite mysko att kleta grönt puder i ansiktet men resultatet, ja det är verkligen något jag itne har kunnat uppnå med en vanlig hudfärgad concealer. Toppbetyg!
I provkitet ingick även en rouge, i mitt fall Sunday Brunch. En väldigt intensiv färg och det är lätt att ta för mycket men annars är den riktigt fin.

och just det, jag har matt formula på samtliga foundations.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback