Måndag, Monday, Lundi, 月曜日, Montag, Segunda-feira

Måndagen började med ett spinningpass på kanske 45-50 minuter. Jobbigt, men på ett bra sätt (förutom att man inte känner sig så fräsch när svetten rinner om en, huua!). Så nu är jag väl förberedd för den sista veckan innan lovet.
Resten av skoldagen gick utan några problem. Jag hade tur och kunde ta halv två tåget eftersom min datakunskapslärare var sjuk. Dessutom gick det ändå inte att logga in på datorerna, jag vet inte vad det var för fel faktiskt.

Förlåt, ett litet avbrott bara. Fick alldeles nyss ett mail och gissa vem som har blivit utvalt till att prova den nya mobilbloggfunktionen med positionering? Vad kul! Jag har aldrig provat att mobilblogga så det här ska definitivt få fart på det. Inte för att jag rör mig så mycket men ändå.

Iallafall, tillbaka till min dag. När jag kom hem fasnade jag i soffan. Det var ju Oprah på tv! Tyvärr inget superintressant, hon fick besök av Jonas Brothers och jag har väl aldrig riktigt förstått mig på dem. Jag funderar på att skicka dem en platttång, rakhuvel och pincett men det är nog lite onödigt. Jag antar att de lever på sitt lockiga hår, polisonger och buskiga ögonbryn. Dessutom är ju utséendet faktiskt inte alls... Tydligen är inte sången det heller.
Fölåt, så illa var det inte. Jag har hört värre och är bara avundsjuk för att inte jag kan sjunga. Vi kan säga så iallafall.

Måndagar betyder ju även reklam och jag blev helt lyrisk när jag såg att det hade kommit en leksakskatalog. Jag längtar alltid till julen då det kommer hela kataloger med bara leksaker så nu fick jag något att bläddra i så länge. Det fanns bland annat ett helt uppslag med bara rosa. Jag hittade även något som påminde om några av mina barndomsfavoriter: skogsfamiljen! Kanske är det till och med samma märke bara i nytt utförande? Blev också förälskad i en liten apa som jag tror att jag måste köpa.
Det fulaste i katalogen måste vara "Struts" hästarna. Var tog alla små söta, mulliga ponnyer vägen? Jag såg också att de hade gjort figurer från senaste Narnia-filmen och blev lite besviken faktiskt. Prince Caspian såg ju hemsk ut...och han som var så snygg i filmen...

Nu ska jag se om jag kan få igång den där mobilbloggfunktinen, har även en annan liten grej jag måste blogga om. Några av er vet nog om det, det ingick ju trots allt i en skoluppgift.

Sköt om er några minuter!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback