Jag vet att jag är din idol

Nu sitter jag här med lera i ansiktet (lugn, det är en ansiktsmask) och väntar på kvällens middag. Tänkte passa på att göra det jag nämnde tidigare i veckan, nämligen att gå igenom alla idoldeltagare och säga vad jag tycker. För självklart kan jag inte komma på något bättre förslag på en till jurymedlem än mig. För att göra det lite mer intressant tar jag upp kvällens låtval också.

Robin Ericsson - "Angels"
I uttagningarna tyckte jag inte alls om honom, det enda jag kunde tänka på var att han såg ut som en viking. Nu när han har klippt sig har jag däremot märkt att han är grym på att sjunga, absolut en av de bästa och jämnaste sångmässigt. Tyvärr ganska ointressant för övrigt. Låten är underbar men det krävs mycket för att lyfta den till den nivå den förtjänar.

Yazmina Simic - "Born to make you happy"
Osäkert, gällt och allt som jag inte tycker om. Låtvalet är ungefär lika tråkigt.

Anna Bergendahl - "Nothing compares 2 u"
Ibland blir jag chockad över hur bra hon är, ibland förvånas jag över att hon ens har tagit sig till final. Det ska bli spännande att se hur det går i kväll!

Robin Bengtsson - "Torn"
Jag vill att han ska sjunga som en gud och ta alla med storm. Varför kan han inte göra det? Vad är fel? Han ska dock ha cred för att han vågar ta chansningar med låtval, otiippade och resultater är det väl lite si coh så med, men han försöker och han utvecklas.

[Till intressesmurfarna: här har jag varit tvungen att starta om datornj pga. någon uppdatering och jag passade på att tvätta av ansiktsmasken. Haha]

Johan Palm - "Beautiful ones"
Han ser ut som en tolvåring, har stora problem med sången och rör sig som jag vet inte vad. Han kommer dessutom från en av städerna jag tycker minst om, det råkar även vara min hemkommun och trots allt detta väcks en liten nationalist i mig till liv och jag kan inte annat än önska honom lycka till!

Lars Eriksson - "One"
Alltså...Lars Eriksson, på autition med "Rejected love"...wow! Har även genom myspace laddat hem flera veckra låtar med honom... Det är bara två saker som stör mig. För det första är han så otroligt arrogant! Okej att Idol inte är hans dröm, men jag tror nog att han vill vara kvar och han borde verkligen visa lite respekt. Dessutom tycker jag att han överdriver sin falsksång lite väl. Han kan ju sjunga! Sjung för fan innan jag kommer och jagar dig med en högaffel!

Sepideh Vaziri - "Everything I do I do it for you"
En till av tävlingens bästa sångare. Riktigt, ritkigt bra. Det är väl bara det där allra sista finputset som behöver fixas, hon behöver bli lite mer orginell och "ny". Den här låten tror jag hon kommer att klara galant.

Loulou Lamotte - "Stars"
Här är jag lite tveksam. Innan tyckte jag att hon var jättecool men jag börjar störa mig lite på hennes röst. Det låter som det är jobbigt att sjunga, att något sitter fast i halsen. Dessutom skulle hon passa skitbra i ett par pumpsk, hennes hår är däremot skitsnyggt.
Låten känner jag inte till...kanske när jag hör den.

Kevin Borg - "All I wanna do is make love to you"
De som känner mig vet att jag avskyr High School Musical. De som har sett Kevin Borg vet att han skulle platsa i den filmen.

Alice Svensson - "Ironic"
Nästan alla säger att hon är så fantastisk, jag håller inte med. Det är så gällt och jag kan verkligen höra henne skrika fram den här låten. Hjälp mig, någon?
Nåja, hon är väl duktig.


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback