Önska mig lycka till

Efter den senaste mördarveckan passar det perfekt med två studiedagar, även om den första dagen snart är slut.
Förmiddagen ägnade jag åt att bli klar med skelettet som jag sedan ska måla upp på den högra väggen i duschen i stallet. Hur det ska gå till vet jag inte, det är alldeles för smalt för att kunna få overheaden på lagom avstånd. Dessutom är det ju så små detaljer..jag blir allt lite nervös, haha.
Vid tvåtiden cyklade jag ner till stallet (medvind, yay!) och började skissa upp den "vanliga" hästen. Det var jätekul även om jag hade svårt att få bakbenen att inte se så svullna ut, dessutom blev huvuden till en början alldeles för stort och klumpigt. Det såg ut som en karikatur av en ponny. Sedan överarbetade jag huvudet och det såg ut som ett litet Welsh ponnyhuvud på en stor kropp. Nu tror jag att jag till slut har fått det relativt bra, men det återstår att se i morgon. Eller när den är helt klar och jag upptäcker att allt är helfel.
Om någon skulle märka det; ja, hästen är något sned. Frambenen är inte längre än bakbenen. Jag får väl måla dit en liten nedförsbacke.



Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback