Ommöblering

I början av hösten plockade jag undan tavlor och i stort sett allt "måskräp" på byron och hyllorna i samband med att jag rensade rejält i alla lådor. Det var väl tänkt att jag skulle få lite ordning i mitt rum men det hände inte så mycket mer.
I morse fick jag ryck och kände att jag var tvungen att göra något. Jag rev fram en massa ramar och ljuslyktor men bestämde mig till sist att det som ställde till med problem var möbleringen. Man krockade med sängen när man kom in i rummet så den ställde (eller rättare sagt drog i) vid fönstret. TV var jag ju såklart tvungen att se från sängen och det passade bra vid fotänden.
Jag har ingen bra bild på hur det såg ut vid skrivbordet innan. Det var inte så stor skillnad, byrån stod och tog plats precis vid dörren och skrivbordet stod alltså närmast fönstret. Den hade även en ovandel som jag tog bort då den bara gjorde det trångt och man var tvungen att flytta datorn varje gång man skulle göra något annat vid sidan om.
Som syntes har jag fortfarande inte fått upp några tavlor och ljuslyktor. Jag har även en idée om en hylla ovanför skrivbordet. Sängkläderna är i tvätten så det kommer nya i kväll (i fall någon undrade varför sängen ser så "naken" ut)

På bäggen som inte syns kan jag tala om för den som inte vet att det är en starkt rosafärgad fondvägg och precis vid/bakom dörren finns två garderober.


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback