Världen är kanske inte så stor

Klockan tio hade jag redan hunnit:
- Cykla över 1,5 mil
- Fodrat nio hästar+fixat deras kvällshö(+kvällsmat i vissa fall)
- Burit tre dunkar vatten

Okej, uppstolpat såg det inte så mycket ut, men det tog över två timmar att komma hem. Det kunde ha tagit längre tid men jag fick reda på att hovis inte kunde komma idag. Han hade någon operation han var tvungen att göra tror jag. Känns lite mer akut och jag tror inte hästarna dör av att vänta till på lördag även om det är lite synd. Men det blev ju lite mindre jobb för mig.

Annars har jag knappt sovit någonting i natt. Kanske ett par tre timmar max. Förhoppningsvis är jag mycket tröttare i kväll.

Jag har också insett att fem kilometer knappt är någonting när man cyklar. Det tog endast 14 minuter och med lite musik så var det helt okej. Visst var det kanske inte så kul att ha en skrikande japan i öronen när man försöker cykla rakt fram och hålla sig undan bilarna precis där man kör upp på motorvägen, det var lite stressande. Men det gick-och jag överlevde! Tur att det var en bred väg.
Så nu förstår jag er som har sina hästar 5-7 km hemifrån. Jag har med andra ord haft väldig lyx med 1-2 km och inte kunnat förstå hur man orkar i längden, men så länge det inte är snöstorm är det ju inga problem. Jag skulle lätt kunna tänka mig det och dessutom få lite roligare och lantlig natur omrking. Nu blev min framtid plötsligt lite ljusare. (haha)

Ha det bra så länge!


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback