Ingen sovmorgon

Pratade med ägaren till den ena "hästhögen" jag har sett till de senaste dagarna. De kunde tyvärr inte åka hem i kväll så jag får ta de hästarna i morgon bitti också. Med tanke på att jag i princip har varit ledig hela sommaren så ska jag inte klaga. Dessutom är det skönt att komma igång på morgonen.

Det negativa med lantluften är alla myggbett. Jag har knappt haft några i år och nu har jag minst åtta på ryggen (räknade så gott det gick) och dessutom ett i knävecket. Det kliar som jag vet inte vad och eftersom jag är överkänslig mot mygg är de väldigt stora. Aj, aj när de klias sönder.


För att fortsätta inlägget nedanför där jag tipsade om Vindicated sitter jag för tillfället och sträcklyssnar på Dashboard Confessional's akustiska versioner. Underbart, och säkert ännu underbarare att få höra live!
Jag såg ett avsnitt av Oprah (Jag erkänner att jag gillar många talkshows) för ett par veckor sedan och de pratade om någon bok. De menade på att man kan uppnå allt man vill, även helt saker som verkar helt oöjliga. Det hela handlade väl om att ha sina mål i bakhuvudet och auktomatiskt göra allt för att nå de, antar jag. Men det är vält ett försök, eller hur?
Så vi får väl se om jag någonsin får se DC live eller inte, det är ju självklart inte någon av mina absoluta högsta önskningar men det skulle definitivt vara kul.

...och förresten, våran TV har gått sönder. Så just nu har vi min lilla TV på nedervåningen, det ser riktigt fånigt ut. Hoppas vi köper en ny snart. En snyggare, större och bättre. Haha, materialisten i mig har väckts till liv.


Just nu

Nagellack: Gräsgrönt
Bok: Konsten att vara snäll av Stefan Einhorn (kommer nog ta ett tag, kommer inte riktigt in i den)
Humör: Rastlös men trött
Låt: Dashboard Confessional - The Places You Have Come to Fear the Most (unplugged)
Längtan: Att mina axlar ska sluta göra ont
Favorit: Alice, min lilla gamla katt (hon blir 15 i vinter)

Ha det bra!

Nogge i sin vackra flughuva. En av hästarna jag har


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback