Dashboard Confessional - Vindicated

Det här måste nog vara en av mina absoluta favoritlåtar någonsin. Jag brukar aldrig ha en favorit och det skiftar beroende på humör men den här funkar alltid, vare sig man är ledsen, stolt, trött på allt eller så glad att man inte vet var man ska ta vägen.

Det är alltså en låt från bandet Dashboard Confessional som kommer från USA, närmare bestämt Boca Raton i Florida. Bandet har för tillfället fyra medlemmar och startades år 1999 av Chris Carrabba som spelar gitarr och står för det mesta av sången. Mike Marsh spelar trummor, John Lefler gitarr och Scott Schoenbeck står för basen.
"Vindicated" spelades in till filmen "Spider-Man 2" och finns med på soundtrack skivan och dessutom med som "hidden track" på skivan "Dusk and Summer" (2006).

Jag vågar påstå att alla låtar av bandet är värda att lyssna på, personligen älskar jag dem! "Vindicated" är nog en av de mer lättlyssnade och kommersiella så även om du har hört låtar av DC som du inte gillat tidigare tycker jag du ska lyssna på den. Kanske ändrar du dig?
Många av er har nog även hörd denna om ni har sett "Spider-Man 2". Tyvärr har inte jag gjort det (än), det måste jag absolut ändra på.

www.dashboardconfessional.com
www.myspace.com/dashboardconfessional


_______________________________

Hope dangles on a string
Like slow spinning redemption
Winding in and winding out
The shine of it has caught my eye

And roped me in
So mesmerizing, so hypnotizing
I am captivated

[Chorus]
I am Vindicated
I am selfish
I am wrong
I am right
I swear I'm right
I swear I knew it all along

And I am flawed
But I am cleaning up so well
I am seeing in me now the things you swore you saw yourself

So clear
Like the diamond in your ring
Cut to mirror your intentions
Oversized and overwhelmed
The shine of which has caught my eye
And rendered me so isolated, so motivated
I am certain now that

[Chorus]

So turn
Up the corners of your lips
Part them and feel my finger tips
Trace the moment, fall forever
Defense is paper thin
Just one touch and I'd be in
Too deep now to ever swim against the current
So let me slip away [3x]
So let me slip against the current
So let me slip away [4x]

[Chorus]

Slight hope
It dangles on a string
Like slow spinning redemption
_______________________________
Har jag skrivit något fel eller har du kanske tips på någon låt som jag borde lyssna på? Tveka inte att skriva!

Kommentarer
Postat av: Maggan

Hej! Du frågade om min kameraväska. Här är en länk till var jag köpte den ifrån: http://www.cyberphoto.se/?http://www.cyberphoto.se/info.php?article=5400035260

Där står det vad som får plats. Den är rätt stor, du får plats med typ 2 kamerahus, 3 objektiv och massa småsaker. Den har fack öööverallt! Super!



Ta hand om dig // Maggan <3

2008-07-29 @ 14:32:09
URL: http://mstolkas.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback