Lime och citrongräs

Dagen började inte så bra. Alice väckte mig med sitt jamande och vill ut vid halv sju, i vanliga fall är det mamma som släpper ut henne men eftersom resten av familjen hälsade på mormor i "norrland" (som i själva verket är Flen/Katrineholm) så var det alltså jag som fick kämpa mig upp.
Jag tror jag vaknade vid åtta också, kommer inte ihåg men skit samma. Det har inte med saken att göra. Det jag vill komma till är att vi hade bestämt att vi skulle mötas i stallet för att förbereda inför morgondagen (Agriadag med ponnyridning/ponnykörning). Då är det kanske inte så smart att vakna halv tio, speciellt inte när man heter Lovisa och behöver minst en timme på sig att vakna.
Jag kan ju säga att jag åtminstone var klar att cykla hemifrån klockan tio, och några minuter hit eller dit gör ingen större skillnad i det här fallet.
Så först blev det lite småpyssel i stallet och sedan gick vi till betet för att hämta in alla hästarna. Jag trodde ärligt att Svinten skulle vrida axeln av mig. Han taktade hela vägen hem och fick någora sjuka "hopp-ryck". Dessutom hade jag honom på vänster sida vilket gjorde det lite svårare. Romulus å andra sidan strosade lugnt bredvid mig. Varför ska alltid den lugna hästen hamna på högersidan?

Så, nu till det viktigaste - Nogge! Efter att ha blivit körd, mestadels i skritt och som sällskap när Amanda provreds, så fick han en ordentlig dusch. Det kan jag säga att han behövde! Pälsen blir ganska fettig när de går ute så pass mycket. Men det är i och försig bra.
Eftersom hovslöagaren var där (det var därför alla hästar fick komma in) så verkades Nogges hovar. Det var också välbehövligt.
Till sist sprayades han med "lite" pälsglans. Självklart putsades även hans utrustning i ordning. Så nu är både han och jag redo för en lång och regnig dag. Han doftandes av lime och citrongräs och jag..tja, en blandning av babyolja och Body Shop's strawberry body butter. 

Betessläppet 2008

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback