Första skoldagen på..länge

Förlåt, nu ska jag göra något av lathet. Jag är otroligt trött efter första skoldagen (trots att vi inte hade några lektioner!) och tänker kopiera ett dåligt skrivet inlägg på bilddagboken, med smileysar och allt. Förlåt mig ännu en gång!



Okej..första skoldagen avklarad och jag är helt slut!

Det började bra..jag var helt förbered och var på väg till stationen. Weeej, jag har glömt plånboken. Jag går hem, letar ihjäl mig efter den och kommer på att jag antagligen har glömt det i bilden som då befinner sig ungefär tre mil från mig.
Jag får ta mammas cykel och trampa som en galning till stationen. =p

Tåget+spårvagnen gick nog bra. Det visade sig att det inte var så svårt och det var i princip bara att följa stömmen. xD

I skolan var det bara information, utdelning av tågkort och rundvandring men det tog ändå ungefär fyra timmar. Lite segt att man inte blir indelad i klasserna förrän på fredag. Nu känns det bara som att man flyter runt och jag kan inte namnen på någon, varken elever eller lärare (förutom de jag känner sedan innan då ^^).

Något jag börjar inse nu är att de ämnena jag faktiskt är intresserad av, som språk, samhällskunskap, bild/foto/digitalt skapande osv. kommer jag bara att få lite av i de kurser som alla gymnasieelever i hela sverige läser (okej, det visste jag ju redan innan men det blev mer...klart nu. Vad ska jag med fysikkunskaper till när jag tar över världen?).

Jag har också konstaterat att Nogge skulle få plats i de större hundburarna. Tror ni han åker gratis tåg/spårvagn? (A)

och just det...jag kom hem klockan fem. Jag slutade innan halv fyra...MEN på fredag slutar jag klockan två och borde komma hem innan fyra! =D=D(A) Tyck lite synd om mig?

Den som har orkat läsa allt får en kackerlacka av mig. Jag lovar.


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback