Bio i massor

Igår kväll var jag på bio med min syster och min pappa. Fick äntligen chansen att se "The Chronicles of Narnia: Prince Caspian".

Eftersom jag gillade den första filmen väldigt mycket och hade hört myckiet positivt om den här också hade jag ganska höga förhoppningar. Visst är det långt ifrån den bästa film jag har sett, men jag blev absolut inte besviken.
Jag reagerade faktiskt på att det var väldigt mycket död med tanke på att det är en barnfilm (Rekommenderad från 11 år, 7 i vuxet sällskap) och det fanns några figurer med som såg riktigt vidriga ut, men det gjorde i och försig för min del bara filmen lite mer spännande.
Filmen innehöll det mesta, spänning, romantik, humor, fantasi, bra specialeffekter, snyggt och många fina hästar.
Helt klart sevärd!

Igår fick jag också reda på att Harry Potter-filmen som skulle släppas i november har blivit uppskjuten till juli nästa år på grund av manusstrejken som var tidigare i år. Det handlar inte om att filmen inte är klar, utan det är helt enkelt för att fylla ett torum som annars skulel ha blivit i sommar och för att de räknar ed att tjäna mer pengar på det sättet. Men jag undrar jag...Jag tror det är stor risk att charmen av att vänta försvinner.

Ha det bäst sålänge!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback