A lazy day afternoon

Jag tror de flesta har en egen uppfattning om hur en regning söndagsefteriddag spenderas bäst, för min del kommer resten av dagen förmodligen bestå av sitta uppkrupen i soffan med min rosa filt och slötitta på TV. Sommarlov är väl till för att man ska ta det lugnt?
Fast helt slapp har dagen faktiskt inte varit, osocial - ja, lat - nej. Inte så värst iallafall, haha. Jag dammade till exempel mitt rum på förmiddagen, det är väl duktigt gjort? Dessutom kom jag nyss tillbaka från en promenad.
Först gick jag bort och kollade till hästarna på betet. De verkar inte bry sig så värst mycket om att regnet har gett dem en egen pol...eller snarare träsk. Som tur är finns det torra delar också.
Sedan tog jag "femtiominuterspromenadvägen" hem, så sammanlagt var jag ute och gick i nästan sjuttio minuter.
Det är faktiskt skönt att komma ut och vara för sig själv lite. Speciellt när man har uppdaterat musiken på mobilen. Tyvärr har jag bara 1Gb minne så jag får byta ut musiken då och då, men det känns så hemskt att ta bort låtar man gillar (ja, jag är fånig när det kommer till att slänga/radera saker. Även om filerna finns kvar i datorn).
Iallafall, jag vet inte vad för ryck jag fick men jag raderade fler låtar än jag laddade in så det blev plats för lite 50-tals musik också. Vad sägs om Just Walkin' In The Rain med Johnnie Ray, Stupid Cupid med Connie Francis och Smurfarna? Okej, smurfarna är inte 50-tal men de har också en tendens att pigga upp en när man är ute och går i regnet.

I morgon har jag planerat att åka in en sväng till stan...Måste köpa lite kläder och sånt inför skolstarten. Tyvärr är jag inte sådär jätterik just nu efter kameraköpet i våras och semestern. Jag är fortfarande sur för att man inte får något studiebidrag på sommaren...Det är faktiskt inte så lätt att få jobb. (fast nu får jag ju faktiskt lite pengar i slutet av Augusti eftersom jag har jobbat lite, men det är absolut inga större summor)

Nä, nu ska jag sluta tycka synd om mig själv. Jag ska ju faktiskt till Liseberg på tisdag (igen) (-$$$).

Ha det bäst!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback